Co je operativní leasing?

 

Operativní leasing (full-service leasing) je forma dlouhodobého pronájmu vozidla. Vozidlo vlastní a financuje leasingová společnost, včetně pestré škály doplňkových služeb volitelných zákazníkem. Vozidlo se po uplynutí smluvně dohodnuté doby zpravidla vrací leasingové společnosti.

SIXT leasing nabízí nejen velkým firmám kvalitní, transparentní a atraktivní řešení provozu jejich vozového parku pomocí operativního leasingu. Operativní leasing nebo také Full service leasing představuje komplexní péči o Váš stávající či budoucí autopark se zaměřením na dodání všech služeb souvisejících s jeho provozem (jako je jeho financování, pojištění a další připojištění, řešení pojistných událostí, záruční i pozáruční servis, výměna, opravy a uskladnění pneumatik, silniční asistence, dálniční známky atd.). To vše za stálý měsíční paušál. Operativní leasing Vám pomůže snížit náklady a zefektivnit provoz.

 

Nejčastěji kladené otázky/FAQ: 

 

  • Jak zjistím termín předání nového vozu?

Po dodání velkého technického průkazu od dealera na Sixt leasing s Vámi termín předání domluví obchodní oddělení. Vozidla zpravidla přihlašujeme a předáváme do 5 pracovních dní od doručení technického průkazu od dealera. Operativní leasing se zaktivuje v den předání auta podle data na předávacím protkolu.

 

  • Mám jako klient operativního leasingu v držení velký technický průkaz?

Ne, ten je uložen v leasingové společnosti.

 

  • Jak postupovat v případě potřeby zaslání kopie TP?

Pokud chcete zaslat kopii velkého technického průkazu, zašlete žádost na e-mail spravnioddeleni@sixt.cz

 

  • Co znamená nájezd 120 000 km za 4 roky? Musím dodržovat 30.000 km ročně?

Roční nájezd v operativním leasingu dodržovat nemusíte, hodnota 120.000 km se vztahuje na celkovou dobu pronájmu (leasingu).

 

  • Co se stane, když přejedu stanovený počet kilometrů?

V případě, že Sixt leasing bude znát Váš skutečný kilometrový nájezd, navrhne Vám rekalkulaci, abyste na konci leasingu nemuseli platit poplatek za přejeté kilometry.

 

  • Je možnost zasílání elektronických faktur?

Ano, je to preferovaný způsob doručování faktur.

 

  • Jaký je termín zaslání návrhu předčasného ukončení leasingové smlouvy?

Do oddělení správy Sixt leasingu smluv nebo Vašemu Account managerovi musí být zaslán písemný požadavek na předčasné ukončení smlouvy. Předčasné ukončení leasingu se vyhotovuje vždy ke konci měsíce. Návrh je zaslán do 10 pracovních dní od obdržení žádosti.

 

  • Jak můžeme v leasingu využít náhradní vozidlo?

Nárok na náhradní vozidlo prostřednictvím Sixt leasingu nabízíme každému nájemci za předpokladu, že o náhradní vozidlo písemně požádá a poskytne potřebné informace o uživateli, místě doručení vozidla, délce zapůjčení a souhlasu nájemce s přefakturací.
* nárok na náhradní vozidlo po dobu 3, 6 nebo 10 dnů je zdarma podle typu asistenčního paketu (v případě technické závady, poruchy a nepojízdného vozidla), podmínkou je aktivní asistenční služba ve smlouvě a objednání náhradního vozidla prostřednictvím asistenční služby
* nárok 1 den náhradního vozidla je zdarma ve vybraných servisech po dobu servisní prohlídky
* zajistíme krátkodobé nebo střednědobé zápůjčky z naší půjčovny Sixt rent, která patří k největším v Evropě i v ČR

  

  • Jakým způsobem máme hlásit pojistnou událost (škodní událost)?

Můžete k tomu využít formulář na našich webových stránkách nebo standardní formulář k pojistné události, který je součástí Vašeho driver setu. Tento nám prosím neprodleně zašlete na technici@sixt.cz

 

  • Za jakých podmínek máme k nehodě volat policii?

Policii volejte v případě jakékoli nehody. Je to ve Vašem vlastním zájmu, předejdete tak možnému krácení nebo regresu na pojistné plnění.

 

  • Můžeme si do auta v operativním leasingui dodatečně namontovat hands free sadu?

Jakákoli dovýbava musí být schválena technickým oddělením Sixt leasingu a to ještě před montáží do vozidla. Písemnou žádost zasílejte na technici@sixt.cz.

 

  • Jakým způsobem dochází k posouzení  nadměrného opotřebení při vrácení vozu z operativního leasingu?

Rozsah akceptovaného/neakceptovaného poškození vychází z dlouholeté odborné praxe při prodeji ojetých vozidel. SIXT leasing poskytuje svým klientům příručku akceptovaných a neakceptovaných poškození, aby byla možnost se vyvarovat případné přefakturace nadměrného poškození. Můžete také využít možnost vrácení vozidla „nanečisto“ a tak zjistit rozsah případných poškození. Konečné vyhodnocení nadměrného opotřebení včetně fotodokumentace provádí nezávislý znalecký ústav Dekra.

 

  • Je možné odkoupit vůz po skončení leasingu a jak to probíhá?

V případě že klient má zájem o odkup, požádá písemně Sixt leasing o odkupní cenu (e-mailem na: autobazar@sixt.cz), Sixt na základě žádosti poskytne nabídku na odkupní cenu.

 

  • Může mi jako zaměstnanci firma vůz na operativní leasing dát k dispozici i pro soukromé účely?

Ano, ale toto je na rozhodnutí leasingového nájemce – tedy Vašeho zaměstnavatele. Záleží na jeho rozhodnutí.

  

  • Můžu jet s autem v operativním leasingu do zahraničí mimo EU?

Ano, ale s určitým omezením. Sixt leasing nedoporučuje používat vozidlo v zemích, které neakceptují smlouvu o akceptaci dokladu povinného ručení tzv. zelenou kartu, (více informací: http://www.ckp.cz/motoriste/ZelenaKarta/)

 

  • Musím jezdit do servisu tam, kde se auto kupuje?

Ne, seznam smluvních servisních partnerů naleznete v driver setu nebo zde.

 

  • Naše firma/řidiči nesídlí v Praze, máte pro servisování/pneuservis partnery i po celé ČR?

Ano, naše síť partnerů je celoplošná. Přehled partnerů je k dispozici v driver setu nebo zde.

 

  • Jak se fakturuje tankování? Kde uvidíme slevu na PHM?

Fakturace probíhá 1x měsíčně (za předcházející období), detaily o tankování nebo slevách jsou přílohou faktury.

 

  • Za jak dlouho budu mít auto v operativním leasingu připravené k převzetí, když je okamžitě k dispozici na skladě u dealera?

Pokud se jedná o nové vozidlo tak do 5 pracovních dnů. O předání nekomunikujte s dealerem, ale s Vaším Account managerem v Sixt leasingu.

 

  • Nejsem spokojen s prací servisu, co s tím mám dělat?

Kontaktujte náš technický servis Sixt leasing na technici@sixt.cz nebo na tel. 266 007 021
Sixt leasing bude potřebovat pro vyřešení stížnosti zakázkový list a popis průběhu opravy.

 

  • Chci reklamovat vady na autě, jak mám postupovat?

Veškeré vady, závady, poškození je nutné nahlásit autorizovanému servisu dané značky, vyžádat si zakázkový list, ve kterém budou zjištěné závady popsány. Tento dokument je důležitý pro případ reklamace závady, nebo neprovedené/špatně provedené opravy apod.

 

  • Můžu vrátit auto na operativní leasing v místě sídla firmy?

Ano, jedná se o zpoplatněnou službu. Cena závisí na vzdálenosti sídla firmy od autobazaru Sixt (Praha 10).

 

  • Proč je na přezutí zimních pneu tak dlouhá čekací doba?

Řidiči nechávají přezouvání obvykle na poslední chvíli a pneuservisy jsou pak přetížené. Doporučujeme proto přezout s dostatečným předstihem, klientům posíláme výzvu.

 

  • Můžu si na tankovací kartu koupit olej do motoru?

Rozsah zboží, které lze na kartu nakupovat je nutno definovat před objednáním tankovací karty. Standardně se objednávají karty k nákupu paliva, myčky, vody do vstřikovače, oleje do motoru.

 

  • Jak mám postupovat při servisní prohlídce nebo nutné opravě vozidla?

Opravy se provádí ve smluvních servisech SIXT leasing. K vozidlu jste obdrželi příručku Driver set, kde jsou uvedeny kontakty na smluvní autoservisy, vyhledávač servisů a pneuservisů najdete i na našich stránkách. Ve vybraném servisním místě si napřímo domluvte termín a rozsah opravy. Nic nehradíte, vše je zahrnuto ve splátkách. Toto platí pouze pro produkt full-service leasing (se službami).

 

  • Jak mám postupovat při sezónní výměně pneumatik nebo při jejich defektu?

Opravy se provádí ve smluvních sítích Motorsport, Contitrade a Storex. K vozidlu jste obdrželi příručku Driver set, kde jsou uvedeny kontakty na smluvní pneuservisy, vyhledávač servisů a pneuservisů najdete i na našich stránkách. V servisu si napřímo domluvíte termín a rozsah opravy. Nic nehradíte, vše je zahrnuto ve splátkách kromě oprav nebo výměn po defektech. Toto platí pouze pro produkt full-service leasing (se službami).

 

  • Jaký je postup při ztrátě dokladů k autu v operativním leasingu?

V případě ztráty dokladů k vozu (ORV, ZK, asistenční karta....) kontaktujte, prosím, naše správní oddělení, které zajistí nové doklady. Kontakty jsou uvedeny ve Vašem driver setu nebo zde.

 

  • Jaký je postup při ztrátě SPZ?

V případě ztráty SPZ kontaktujte, prosím, naše správní oddělení, které s Vámi dohodne další postup. Kontakty jsou uvedeny ve Vašem driver setu nebo zde.

 

 

 

Další články:

 

Výhody operativního leasingu

Proč leasing od SIXTu?

 

Máte dotazy? Neváhejte nás kontaktovat:
+420 266 007 050