Co je operativní leasing?

Nejčastější otázky o operativním leasingu  

Operativní leasing (full-service leasing) je forma dlouhodobého pronájmu vozidla. Vozidlo vlastní a financuje leasingová společnost, včetně pestré škály doplňkových služeb volitelných zákazníkem. Vozidlo se po uplynutí smluvně dohodnuté doby zpravidla vrací leasingové společnosti.

SIXT leasing nabízí nejen velkým firmám kvalitní, transparentní a atraktivní řešení provozu jejich vozového parku pomocí operativního leasingu. Operativní leasing nebo také full service leasing představuje komplexní péči o váš stávající či budoucí autopark se zaměřením na dodání všech služeb souvisejících s jeho provozem (jako je jeho financování, pojištění a další připojištění, řešení pojistných událostí, záruční i pozáruční servis, výměna, opravy a uskladnění pneumatik, silniční asistence, dálniční známky atd.). To vše za stálý měsíční paušál. Operativní leasing vám pomůže snížit náklady a zefektivnit provoz.

 

Nejčastěji kladené otázky/FAQ: 

 

  • Jak zjistím termín předání nového vozu?

Po dodání velkého technického průkazu od dealera na Sixt leasing s vámi termín předání domluví obchodní oddělení. Vozidla zpravidla přihlašujeme a předáváme do 5 pracovních dní od doručení technického průkazu od dealera. Operativní leasing se zaktivuje v den předání auta podle data na předávacím protkolu.

 

  • Mám jako klient operativního leasingu v držení velký technický průkaz?

Ne, ten je uložen v leasingové společnosti.

 

  • Jak postupovat, když potřebuji kopii velkého TP?

Pokud potřebujete kopii velkého technického průkazu od vašeho vozu v operativním leasingu, napište nám na e-mail spravnioddeleni@sixt.cz a my vám ji obratem zašleme.

 

  • Co znamená nájezd 100 000 km za 4 roky? Musím přesně dodržovat 25 000 km ročně?

Přesný roční nájezd v operativním leasingu dodržovat nemusíte, stanovená výše nájezdu se vztahuje na celkovou dobu pronájmu (leasingu).

 

  • Co se stane, když překročím stanovený počet kilometrů?

Pokud už během pronájmu víte, že původně smluvený nájezd překročíte, dejte nám to co nejdříve vědět. Navrhneme vám rekalkulaci, abyste na konci leasingu nemuseli platit poplatek za překročené kilometry. 

 

  • Je možnost zasílat faktury elektronicky?

Ano, je to náš preferovaný způsob doručování faktur.

 

  • Jak mám postupovat, když chci smlouvu ukončit dříve než ve stanoveném termínu?

Do oddělení správy Sixt leasingu smluv nebo vašemu account managerovi zašlete písemný požadavek na předčasné ukončení smlouvy. Do 10 pracovních dnů od obdržení žádosti vám zašleme návrh předčasného ukončení smlouvy. Předčasné ukončení leasingu se provádí vždy ke konci daného měsíce.

 

  • Jak můžu v leasingu využít náhradní vozidlo?

Nárok na náhradní vozidlo (náhradní vozy zajišťujeme z naší autopůjčovny Sixt) prostřednictvím Sixt leasingu nabízíme každému nájemci. Co je k tomu potřeba? Kontaktujte naše technické oddělení a pošlete nám žádost o náhradní vozidlo, kde uvedete jméno jeho uživatele, místo doručení vozidla, dobu jeho zapůjčení a souhlas s přefakturací služby*.  


* nárok na náhradní vozidlo po dobu 3, 6 nebo 10 dnů máte zdarma podle typu asistenčního paketu (v případě technické závady, poruchy a nepojízdného vozidla), podmínkou je aktivní asistenční služba ve smlouvě a objednání náhradního vozidla prostřednictvím asistenční služby
* nárok na 1 den náhradního vozidla máte zdarma ve vybraných servisech po dobu servisní prohlídky


  

  • Jakým způsobem mám hlásit pojistnou událost (škodní událost)?

Můžete k tomu využít formulář na našich webových stránkách nebo standardní formulář k pojistné události, který je součástí vašeho driver setu. Vyplněný formulář nám, prosím, neprodleně zašlete na technici@sixt.cz.

 

  • Za jakých podmínek mám k nehodě volat policii?

Policii volejte v případě jakékoli nehody s autem v operativním leasingu. Je to ve vašem vlastním zájmu, předejdete tak možnému krácení nebo regresu na pojistné plnění.

 

  • Můžu si do auta v operativním leasingu dodatečně namontovat hands free sadu nebo jiné doplňky?

Jakákoli dovýbava musí být schválena technickým oddělením Sixt leasingu, a to ještě před montáží do vozidla. Písemnou žádost zasílejte na technici@sixt.cz.

 

  • Jakým způsobem dochází k posouzení  nadměrného opotřebení při vrácení vozu z operativního leasingu?

Rozsah akceptovaného/neakceptovaného poškození vychází z dlouholeté odborné praxe při prodeji ojetých vozidel. Při uzavření smlouvy dostanete od Sixt leasing příručku akceptovaných a neakceptovaných poškození, kde najdete všechny potřebné informace a můžete tak předejít dodatečné fakturaci nadměrného poškození při vracení vozidla. Můžete také využít možnost vrácení vozidla „nanečisto“ a tak zjistit rozsah případných poškození. Konečné vyhodnocení nadměrného opotřebení včetně fotodokumentace pro nás provádí nezávislý znalecký ústav Dekra.

 

  • Je možné odkoupit vůz po skončení leasingu, a jak to probíhá?

Máte zájem o odkup auta po skončení leasingu? Pošlete nám, prosím, písemnou žádost na autobazar@sixt.cz, a my vás budeme kontaktovat zpět s nabídkou odkupní ceny. Pokud s ní budete souhlasit, náš pracovník s vámi projde veškeré další kroky a po odkoupení bude auto převedeno do vašeho vlastnictví.

 

  • Může mi jako zaměstnanci firma vůz na operativní leasing dát k dispozici i pro soukromé účely?

Ano, ale toto záleží čistě na rozhodnutí leasingového nájemce – tedy vašeho zaměstnavatele. Operativní leasing nicméně režim používání vozu i pro soukromé účely umožňuje. 

  

  • Můžu jet s autem v operativním leasingu do zahraničí mimo EU?

Ano, ale s určitým omezením. Sixt leasing nedoporučuje používat vozidlo v zemích, které neakceptují smlouvu o akceptaci dokladu povinného ručení, tzv. zelenou kartu, (více informací: https://www.ckp.cz/o-povinnem-ruceni/zelena-karta)

 

  • Musím jezdit do servisu tam, kde bylo auto zakoupeno?

Ne, máme vlastní síť smluvních servisních partnerů, jejich seznam naleznete také ve svém driver setu, který jste obdrželi při předání auta.

 

  • Naše firma/řidiči nesídlí v Praze, máte pro servisování/pneuservis partnery i po celé ČR?

Ano, naše síť partnerů je celoplošná. Přehled partnerů je k dispozici také ve vašem driver setu, který jste obdrželi při předání auta.

 

  • Jak se fakturuje tankování? Kde uvidíme slevu na PHM?

Fakturace operativního leasingu probíhá 1x měsíčně (vždy za předcházející období), detaily o tankování nebo slevách najdete v příloze faktury.

 

  • Za jak dlouho budu mít auto v operativním leasingu připravené k převzetí, když je okamžitě k dispozici na skladě u dealera?

Pokud se jedná o nové vozidlo, lhůta je do 5 pracovních dnů. Váš account manager Sixt leasing se o vše postará a vůz pro vás připraví, s dealerem nemusíte vůbec komunikovat.

 

  • Nejsem spokojen s prací servisu, jak mám postupovat?

Kontaktujte náš technický servis Sixt leasing na technici@sixt.cz nebo na tel. 266 007 021 a podejte stížnost. Budeme od vás potřebovat zakázkový list k danému servisnímu úkonu a o popis průběhu opravy. 

 

  • Chci reklamovat vady na autě, jak mám postupovat?

Veškeré vady, závady, poškození je nutné nahlásit autorizovanému servisu dané značky a vyžádat si zakázkový list, ve kterém budou zjištěné závady popsány. Tento dokument je důležitý pro každou reklamaci závady nebo neprovedené/špatně provedené opravy apod.

 

  • Můžu auto po skončení leasingu vrátit v místě sídla své firmy?

Ano, vozidlo můžete za poplatek vrátit kdekoliv na území ČR. Cena závisí na vzdálenosti místa vrácení od autobazaru Sixt (Praha 10).

 

  • Proč je na přezutí zimních pneu tak dlouhá čekací doba?

Řidiči nechávají přezouvání obvykle na poslední chvíli a pneuservisy jsou pak přetížené. Doporučujeme proto přezout s dostatečným předstihem, našim klientům vždy předem posíláme připomínku.

 

  • Můžu si na tankovací kartu koupit olej do motoru?

Umožňujeme to. Rozsah zboží, které můžete na kartu nakupovat, se ale určuje už při objednání tankovací karty, proto je potřeba tuto možnost nastavit předem. Standardně se objednávají karty k nákupu paliva, vody do ostřikovačů, oleje do motoru a použití automyčky.

 

  • Jak mám postupovat při servisní prohlídce nebo nutné opravě vozidla?

Opravy se provádí ve smluvních servisech SIXT leasing. Při předání vozidla obdržíte také příručku Driver set, kde jsou uvedeny kontakty na smluvní autoservisy a vyhledávač servisů a pneuservisů je pro vás k dispozici i na našich stránkách. Ve vybraném servisním místě si napřímo domluvte termín a rozsah opravy. Nic nehradíte, vše je zahrnuto ve splátkách operativního leasingu*.

*Platí pouze pro produkt full-service leasing (se službami).

 

  • Jak mám postupovat při sezónní výměně pneumatik nebo při jejich defektu?

Opravy se provádí ve smluvních sítích pneuservisů Motorsport, Contitrade a Storex. Při předání vozidla obdržíte také příručku Driver set, kde jsou uvedeny kontakty na smluvní pneuservisy, vyhledávač servisů a pneuservisů najdete i na našich stránkách. V servisu si napřímo domluvíte termín a rozsah opravy. Nic nehradíte, vše je zahrnuto ve splátkách* kromě oprav nebo výměn po defektech.

* Platí pouze pro produkt full-service leasing (se službami). 

 

  • Jaký je postup při ztrátě dokladů k autu v operativním leasingu?

V případě ztráty dokladů k vozu (ORV, ZK, asistenční karta....) kontaktujte, prosím, naše správní oddělení, které zajistí nové doklady. Kontakty jsou rovněž součástí vašeho driver setu.

 

  • Jaký je postup při ztrátě SPZ?

V případě ztráty SPZ kontaktujte, prosím, naše správní oddělení, které s Vámi dohodne další postup. Kontakty jsou uvedeny i ve vašem driver setu.

 

 

 

Kam dále:

Výhody operativního leasingu

Proč leasing od SIXTu?

 

 

Elektronická kniha jízd!

Snižujte nájezdy a tím náklady

Autíčko - elektronická kniha jízd
Máte dotazy? Neváhejte nás kontaktovat:
+420 266 007 050